Výborné internetové zdroje pro studenty jazyků

 

Tenhle pŕíspěvek plánuji napsat již půl roku.  Ale když jsem měl volný čas, nakonec jsem ho vždycky věnoval jazykům. A blog přišel zkrátka…

Ale dnes jsem se posadil k počítači a přispěvek je na světe:  Moje diplomantka, studentka manažmentu, napsala výjimečně užitečnou diplomovou práci. Protože přeci jen chci ušetřit čas, cituji přímo z její práce. Nejdřív jeden velice užitečný odkaz – a takových je v práci mnoho. Miriam Sirotňáková navyše v práci svůj výběr vždycky i kvalifikovaně odůvodňuje.

Tak ten slíbený odkaz, cituji:

Na internetovej stránke s názvom 50 languages

( https://www.50languages.com)  nájdeme slovíčka a frázy v 50-tich jazykoch, rozdelené do tematických kategórií. Slovíčka sú rozdelené do 42 a frázy do 100 skupín. Každý výraz je doplnený aj o zvukový súbor. Pri frázach je zvukový súbor možné stiahnuť vo formáte mp3. Slovíčka okrem zvukového súboru obsahujú aj ilustračný obrázok. Cudzí jazyk sa na stránke 50 languages môžeme učiť aj v kombinácii so slovenským jazykom. Okrem tematicky rozdelených slov a fráz si na stránke 50 languages môžeme precvičiť aj cudzojazyčnú abecedu a číslovky. Testy, ktoré taktiež stránka poskytuje sú dostupné v dvoch úrovniach: základná a pokročilá. V kombinácii jazykov sa však dá použiť len český jazyk, nie slovenský.

 

Ostatní odkazy, pečlivě uspořádané, (a taky diplomku) je možné stáhnout na adrese

https://internetove-zdroje-pre-optimalne-samo-studium-jazykov.webnode.sk

 

Cituji ještě z úvodu práce:

Práca je rozčlenená na päť základných častí. V prvej kapitole „Všeobecný prehľad“ sa venujeme základným poznatkom o učení sa cudzích jazykov. Začneme krátkym náhľadom do teórie didaktiky. Pokračovať budeme charakteristikou jazykových úrovní a jazykových schopností. Opíšeme efektívne tvorenie cieľov, podstatu motivácie a dôležitosť času pri učení sa cudzieho jazyka.

V druhej kapitole „Významní praktici“ predstavíme šesť zaujímavých príbehov ľudí, ktorí sú úspešní v oblasti štúdia cudzích jazykov. Významní praktici, ako sme ich nazvali v našej práci, nie sú zaujímaví len tým, koľko jazykov ovládajú, ale predovšetkým tým, akým spôsobom si dokázali štúdium spríjemniť a zefektívniť. Možno to bude pre niektorých čitateľov prekvapenie, ale sú medzi nimi aj dvaja Slováci.

V tretej kapitole „Slovná zásoba“ opíšeme základné spôsoby, ako nadobudnúť slovnú zásobu. Medzi hlavné opísané metódy bude patriť metóda slovnej siete a využitie optimálnych intervalov opakovania. Uvedieme voľne dostupné internetové zdroje pre slovníky. V závere kapitoly spomenieme internetové stránky vhodné ako zdroje pri učení sa slovíčok a fráz.

V štvrtej kapitole „Optimálne samoštúdium“ si na začiatku určíme, aké kritériá by mal spĺňať optimálny internetový zdroj. Na základe sformulovanej definície vyhľadáme internetové zdroje a rozdelíme ich do štyroch skupín podľa jazykových zručností: počúvanie, čítanie, písanie a rozprávanie. Pre účely našej práce sa pri rozprávaní budeme zameriavať predovšetkým na ústnu interakciu. Pozornosť budeme venovať aj internetovým zdrojom určeným na trénovanie výslovnosti.

V poslednej piatej kapitole „Stretnutie polyglotov“ zhrnieme výsledky dotazníka a vedomosti, ktoré sme nadobudli na základe účasti na medzinárodnom podujatí Polyglot Gathering 2017.

 

Opakuji ještě jednou adresu, na které je možné užitečné odkazy i diplomovou práci najít:

 

https://internetove-zdroje-pre-optimalne-samo-studium-jazykov.webnode.sk

 

 

Ivan Kupka

 

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s